16.11.17 ( 20:45 )   |   Pievienoja: dagdainfo.net   |   Raksts skatīts 320 reizes   
NEWS IMAGE


Eiropas Cilvēktiesību tiesa (ECT) 5. oktobrī pēc reģionālā laikraksta "Bauskas Dzīve" izdevēja sūdzības ierosinājusi lietu pret Latviju par to, ka valsts ļāvusi pašvaldībām izdot savus laikrakstus, kuri imitē neatkarīgu presi, portālu "Delfi" informēja advokātu birojā "Sorainen".

Sūdzības pamatā, kā skaidro advokātu birojā, kas šajā lietā laikrakstam sniedz bezmaksas juridisko palīdzību, ir Eiropas Cilvēktiesību konvencijas 10. pants, kas uzliek valstīm pienākumu neiejaukties vārda brīvības īstenošanā.

Līdz ar to valstij ir jāatturas no jebkādām darbībām, kas nonivelē mediju lomu demokrātiskā sabiedrībā vai mazina mediju plurālismu.

Jau ziņots, ka laikraksta "Bauskas Dzīve" izdevējs SIA "Bauskas dzīve" vērsās administratīvajā tiesā pret Iecavas novada domi, prasot aizliegt pašvaldības finansētā laikraksta "Iecavas Ziņas" izdošanu un reklāmu publicēšanu, kā arī zaudējumu atlīdzību.

Saskaņā ar pieteikumu laikraksts "Iecavas Ziņas", lai arī saturiski un stilistiski atgādina neatkarīgu laikrakstu, formāli un faktiski nav redakcionāli neatkarīgs, un ir pilnībā pakļauts Iecavas novada domei. Tas, kā uzskata "Bauskas dzīve", pamatā tiek finansēts no pašvaldības budžeta, kas dod negodīgas priekšrocības piesaistīt reklāmas par cenu, kas ir zemāka, nekā tirgus cena.

Administratīvā rajona tiesa 2016. gada 17. oktobrī atteicās ierosināt lietu.

"Bauskas dzīve" šo lēmumu pārsūdzēja Augstākajā tiesā (AT), kas nolēma, ka "Bauskas dzīve" ir tiesības tiesas ceļā prasīt reklāmu aizliegšanu un zaudējumu atlīdzību. Šajā daļā Administratīvā rajona tiesa lietu ierosināja un to jau ir izskatījusi. Spriedums tiks paziņots 2017. gada 2. novembrī.

Attiecībā uz pārējo sūdzību AT norādīja, ka "Bauskas dzīvei" nav tiesību tiesas ceļā prasīt pašvaldības laikrakstu neizdošanu. AT lēmuma pamatā bija atziņa, ka pašvaldības tiesības izdot savu laikrakstu izriet no Satversmē nostiprinātajām tiesībām uz vārda un izteiksmes brīvību.

Tā kā AT lēmums šajā daļā bija galīgs, 2017. gada 28. jūlijā "Bauskas dzīve" iesniedza sūdzību ECT par tiesas noraidītajiem jautājumiem.

"Sūdzība ir iesniegta, jo uzskatām AT secinājumus par pašvaldības tiesībām izdot savu laikrakstu par nepamatotiem. Valsts pārvaldei, tai skaitā pašvaldībām, nepiemīt cilvēktiesības. Tādējādi arī preses brīvības principu nevar attiecināt uz pašvaldības tiesībām. Pamatojoties uz publisko tiesību principu "aizliegts viss, kas nav atļauts", pašvaldībām nav tiesību izdot maksas izdevumus ar saturu, kas neattiecas uz pašvaldības funkciju izpildi," skaidro "Sorainen" zvērināts advokāts Andris Tauriņš.

"Jāuzsver, ka lietas ierosināšana par minēto jautājumu jau ir liels sasniegums Latvijas mediju vides uzlabošanai kopumā un ceram, ka tiesa pievienosies sūdzības argumentiem par Eiropas Cilvēktiesību konvencijas pārkāpumu, pieļaujot mediju vides kropļošanu un pašvaldības mediju radīšanu un finansēšanu," norāda advokāts.

AVOTS: www.delfi.lv
  Pievienoti 1 komentāri | Pievieno komentāru


Kopā ir pievienoti [ 1 ] komentāri

    Mežabrālis - 09.12.17 ( 09:45 )
Ko tur runāt , tā pašvaldību lapele , pie siles esošo pašslavināšana vien ir , laikam citādi domājušie tur netiek laisti .



Pievieno komentāru un izsaki savas domas


Nemāki vai nesanāk pievienot komentāru , apskaties šo VIDEO pamācību !

Ievadiet jūsu segvārdu :
Pierādi, ka neesi robots. Ievadi vārdu dagda ar mazajiem burtiem :
Izveidojot komentāru mājaslapā , tu automātiski paraksties uz šiem noteikumiem ! !